Vi bruger cookies!

frdb.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.frdb.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Erhvervskonsulent: - Nu puster vi nabobyerne i nakken

Lene Bach er fra 1. september ansat som vækstkonsulent hos Business Fredericia. Det er en nyoprettet stilling, og hun er i forvejen et kendt ansigt i byen. Foto: Yilmaz Polat

Erhvervskonsulent: - Nu puster vi nabobyerne i nakken

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Lene Bach begyndte 1. september i den nyoprettede stilling som vækstkonsulent, der netop har fået navneforandring til erhvervskonsulent. Hun vil tiltrække flere butikker, restauranter og andet erhverv til midtbyen.

Fredericia: - Nabobyerne har ikke betragtet Fredericia som den store konkurrent - det er vi helt klart blevet, siger Business Fredericias nye erhvervskonsulent Lene Bach.

Hun begyndte i den nyoprettede stilling den 1. september men har på forskellig vis arbejdet med byudvikling siden 1999 - heraf som by- og eventkoordinator fra 2015-2016, hvor hun fik job hos Messe C. Her nåede hun at være ansat i 10 måneder, inden hun vendte tilbage til Business Fredericia. Fremover skal hun som erhvervskonsulent være med til at tiltrække detailhandel, restaurationer og mindre erhvervsvirksomheder til Fredericia.

Som hun ser det, er Fredericia inde i en positiv vækst indenfor erhvervslivet, så hun ser frem til at være med til at understøtte udviklingen i midtbyen, hvor der de seneste år er åbnet flere kædebutikker og caféer.

- Vi er midt i en transformation. Man opdager, at selv fredericianerne taler deres by op. Vi som borgere høster af byrådets lange seje træk for at gøre det lettere for erhvervslivet. mener Lene Bach.

Erhvervskonsulent: Når vi kører ud af byen for at handle, falder vores ejendomsværdi

Vil holde omsætningen i byen

Som erhvervskonsulent skal hun være med til at lave en undersøgelse af, hvilke butikker og virksomheder midtbyen har i forvejen, og hvad der mangler.

De produkter, fredericianerne kører ud af byen for at købe, fordi de ikke kan fås i Fredericia, vil erhvervskonsulenten forsøge at lokke virksomheder og butikker til byen for at sælge, så omsætningen bliver i byen. Helt konkret vil hun tage kontakt til virksomheder og kædebutikker for at fortælle dem om, hvad Fredericia kan tilbyde - både i forhold til ledige erhvervslokaler og til kundegrundlaget.

- Man ved af erfaring, at hvis en by ikke har et bredsprektret byliv med butikker, caféer, teater og bibliotek, kan det være svært at få store virksomheder til at flytte til byen, forklarer Lene Bach.