Vi bruger cookies!

frdb.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.frdb.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Forurening. Trafiktællinger


Forurening. Trafiktællinger

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Fredericia Debat. 

Læserbrev: Jeg kunne godt tænke mig at få oplyst, om det er de samme personer i miljø- og teknikforvaltningen, som har fundet ud af, at der ikke vil blive en væsentlig forøgelse i trafikken til Fa shippings siloer, som har lavet en trafiktælling på Teglværksvej?

Der fandt de nemlig ud af, at der dagligt kørte 1200 biler igennem Teglværksvej, så den skulle blændes af for udkørsel ved Venusvej, koste hvad det måtte. 50 biler i timen døgnet rundt er rigtigt mange, og tager man natten fra bliver det til 75 biler i timen.

Tilbage til Strandvejens forøgelse af tung trafik. Skal man regne antallet ud fra 7-8000 lastbiler hver vej i en periode på ca. 10 uger, og de kan ikke køre i døgndrift, da man ikke må støje fra havnen i nattetimerne.

Det bliver 10 lastbiler i timen, hvis man regner med 16 timer om dagen fem dage om ugen. Shipping kan tømme en lastbil på 10 minutter, derved kommer de til at holde i kø og i tomgang. Dejligt med alle de dieselpartikler til byens borgere. Og når kornsæsonen er slut, hvad skal der så i siloerne? De står jo ikke tomme resten af året, når Fa. shipping investerer omkring 100 millioner i dem.

Jeg tror ikke, at kommunen har været ærlig i denne sag, men derimod har de spist af Klaus Andersens (Fa shipping) hånd.

Byens borgere skal stå sammen i denne sag og kræve, at alle parter spiller med åbne kort. Er der først bygget siloer, kan det ikke laves om, uanset om nogen kommer til skade eller ej. Der dør omkring 550 personer om året i Danmark som følge af dieselpartikler udledt i byerne. Skal Fredericia være med til at øge dette tal?