Forsikringstjek: Det er rart at have ro på bagsmækken

Anne-Beth Rohde fra Fredericia fik tjek på sine forsikringer efter en skilsmisse. Forsikringsselskaberne råder til, at man tjekker sine forsikringer hver tredje år.

Forsikringstjek: Det er rart at have ro på bagsmækken

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Mange danskere får ikke gjort, hvad forsikringsselskaberne råder til - nemlig, at man skal tjekke sine forsikringer hver tredje år. Efter en skilsmisse valgte Anne-Beth Rohde fra Fredericia at få gennemgået hele pakken af forsikringer, og det viste sig at være godt for økonomien - og for roen.

Hos mange danskere står det langt nede på listen over gøremål. Men efter en skilsmisse valgte Anne-Beth Rohde fra Fredericia at tjekke op på sine forsikringer - Der var gået flere år siden, at jeg sidst havde fået tjekket op på det, og jeg tænkte, at mine behov havde ændret sig. Jeg havde fået egen bil og hus efter en skilsmisse, og jeg havde brug for at vide, at mine børn og min hund var forsikret, fortæller Anne-Beth Rohde.

Hun havde haft forsikring igennem sin bank og valgte at få en gennemgang af alle sine forsikringer hos GF TrekantOmrådet i Fredericia. De kunne tilbyde bedre dækninger til en bedre pris, så hun valgte at skifte til forsikringsselskabet, som næsten ligger i hendes baghave.

- Jeg havde ikke forestillet mig, at det havde en betydning for mig, at der var et lokalt kontor, men da jeg sad og gennemgik mine forsikringer med rådgiveren, så var det meget trygt, siger hun.

Det skal gøres

GF Forsikring og andre forsikringsselskaber råder til, at man tjekker sine forsikringer hver tredje år. Det vil Anne-Beth Rohde huske at gøre fremover, siger hun.

- Det giver god mening, for hvad nu hvis hunden er død, og der er sket andre ændringer. Jeg vil gerne have styr på mine forsikringer, ligesom jeg også har godt styr på mine bankforretningerne. Det giver en tryghed og ro på bagsmækken. Det er ikke, fordi jeg hele tiden render og tror, at der sker noget, men jeg tænker alligevel, hvad nu hvis...

Det kan være svært at overskue

Anne-Beth Rohde har brugt tid på at læse papirerne ordentligt igennem, men den mundtlige gennemgang, som hun fik hos GF TrekantOmrådet, var mindst ligeså vigtig.

- Jeg skal have fornemmelsen af, at hvis jeg ringer, så står de klar til at hjælpe. Det skal ikke være sådan, at de siger, at du har da ikke læst det med småt, og det gælder kun på søndage i lige uger. Det skal være gennemskueligt. Det skal ikke dække for meget og heller ikke for lidt, understreger Anne-Beth Rohde, som udmærket forstår, at andre ikke gider gøre samme indsats med at sætte sig ind i det.

- Det er dumt ikke at have styr på sine forsikringer, men jeg kan også godt forstå, at ikke alle har det. Når man får policen, så kan man godt tænke, har jeg virkelig brug for alt det her. Men jeg tog hele balladen med til GF Forsikring, og så fik jeg styr på det. Ikke på et eneste tidspunkt snakkede rådgiveren hos GF Forsikring dårligt om konkurrenterne. De forholdt sig til mig og min situation og sagde til mig, at det her skal du have, og det her behøver du ikke. Det var lige sådan, jeg gerne vil have det.

Få tjekket din forsikring
GF Forsikring råder dig til at tjekke din forsikring minimum hver tredje år. Det kan du f.eks. gøre ved at besøge et af GF Forsikrings lokale kontorer. I Trekantsområdet finder du GF Forsikring i Billund og ved Erritsø i Fredericia. Hvis du er ny kunde, så giver GF TrekantOmrådet dig gerne et tilbud på forsikring. Hvis du allerede er kunde hos GF TrekantOmrådet, så hjælper de dig med en gennemgang af dine dækninger.

Over 270.000 danskere er i dag kunde hos GF Forsikring, heraf cirka 17.000 i Trekantområdet. I starten af 1960´erne startede den nu afdøde C.C. Nielsen fra Fredericia sammen med tre andre pionerarbejdet til det, som vi i dag kender som GF Forsikring.

De vil sikre adgangen til billige bilforsikringer og samtidig sikre en høj grad af medlemsindflydelse og overskudsdeling i et nyt forsikringsselskab.

GF Forsikring tilbyder nu alle typer forsikringer til husstanden, og der er overskudsdeling på samtlige forsikringer i GF Forsikring.

Læs mere på gfforsikring.dk

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i et samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Når en artikel er markeret med 'annonce' eller 'annoncørbetalt indhold', betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel. Indholdet skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med 'Annoncørbetalt indhold' og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.

Forsikringstjek: Det er rart at have ro på bagsmækken

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.