Annonce
Danmark

Åbent brev til PostNord Danmark: Når PostNord lyver og gør som det passer dem

Læserbrev: Normalt starter man et brev med "Kære …" men det kan jeg ikke, da der ikke er noget kært over denne modtager. Jeg har igennem længere tid klaget over leveringer af pakker på min adresse.

Leveringer som jeg betaler ekstra for, og som derfor burde leve op til almindeligt reglement.

Men nej, igen og igen har jeg klaget. Igen og igen er jeg udsat for jeres smalltalk og igen og igen er jeg udsat for, at I ikke får tjekket op på jeres service - samt jeres medarbejdere.

Sågar et sagsanlæg har jeg gjort jer opmærksom på, da det jo ikke kan være rigtigt, at posten blot smider - og ja, i ordets bogstaveligste forstand - smider pakker på trappen og så lader 7 og 4 være lige. Og jeg har endda Flexmodtagelse, med henvisning til skuret i det tilfælde, at jeg ikke skulle være hjemme. Men da jeg modtager mail om, at en levering vil foregå næste dag, ja så forventer jeg jo, at der bliver ringet på, og at leveringen foregår som den skal.

Hvorfor skal jeg (handicappet/gangbesværet), der altid er hjemme, behandles på denne måde, tænkte jeg. Derfor gik jeg ind på jeres profil på Facebook. Uha, det er jo så ikke blot mig, der bliver behandlet på den måde. Det vælter frem med oplysninger om forsvundne pakker, leveringer der er som det jeg beskriver, og der er oplysninger om, at posten ikke har været der, men alligevel sender mail om, at levering ikke har kunnet finde sted, da der ikke har været nogen hjemme.

Det, der også er utroligt, er, at vi alle betaler for jeres arbejde. Det gør vi via skatten, da I jo er statsfinansieret. Skatteyderne i Danmark poster penge i et firma, der blot læner sig tilbage og ikke yder noget som helst for de mange millioner af kroner der bliver pumpet ind i dette firma.

Hvor længe endnu, spørger jeg mig selv om. Hvor længe endnu skal vi som borgere finde os i dette?

Da jeg handler rigtig meget via internettet, vil jeg fremover ikke benytte mig af de salgssteder, der kun har PostNord som leveringsmulighed.

Jeg vil også skrive til disse salgssteder, at jeg ikke længere vil være blandt deres kunder, da der ikke er valgmulighed for levering. Eksempelvis GLS, Bring, DAO og mange andre der endda kan gøre det billigere end PostNord.

Jeg vil opfordre andre til at gøre det samme, så kan det være, der kommer en effekt, når salgssteder også mister deres kunder.

Det er så nemt med jeres lille dims i hånden at trykke på knappen med "Ingen levering - Ingen hjemme" - selvom I slet ikke har været på leveringsstedet.

Men I skal huske på, at det har en negativ effekt på jeres om dømme og dermed også jeres statsfinansierede firma.

Stod det til mig, så var I blevet taget af statsfinansieringen, og I skulle dermed selv sørge for jeres indtjening. Så tror jeg, at der ville komme andre boller på suppen. Jeg tror, at I ville blive obs på, hvordan I behandler jeres kunder, og I ville blive obs på, om jeres medarbejdere yder det, de bliver betalt for.

Nu sidder der nok nogle læsere og får kaffen galt i halsen, men ser I, kære læsere, der er rigtig mange, der bliver behandlet som skidt af PostNord, og det er det jeg gør opmærksom på. Det er muligt, at der er mange, der er tilfredse med PostNord, men derfor har jeg ret til at yde kritik, når jeg slet ikke er tilfreds.

Jeg betaler nemlig også skat, selvom jeg er førtidspensionist.

Så PostNord, vågn nu op og få rettet op på jeres meget dårlige omdømme og service.

For at gøre det lettere for posten, har jeg sat dette op på min dør:

"Til Posten

Brug dog dørklokken, når du skal levere pakker. Jeg ER jo hjemme ALTID!!! Dørklokken er lige der, for pokker."

Annonce
For at gøre det lettere for posten, har Robina Ravn sat dette skilt op på sin dør. Privatfoto.
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
112 For abonnenter

Tidligere tyv gav gode råd om sikring mod indbrud: - Jeg har engang hentet en kogle på en scooter

Debat

Debat: Kun hver tredje handicappede er i job - ansæt flere

I morgen den 3. december er det FN’s internationale dag for personer med handicap. En festdag, en kampdag, som flere bør huske og markere. For der er fortsat meget at kæmpe for. Kun omkring hver tredje af de mennesker i Danmark, der har et større handicap, er i beskæftigelse. Der er fortsat arbejdsgivere, som takker nej til en kvalificeret medarbejder, hvis ansøgeren har et psykisk handicap eller har større fysiske udfordringer. Mennesker med handicap oplever, at deres handicap overskygger deres kvalifikationer, når de søger job. Og der er mange fordomme om, hvad mennesker med handicap kan bidrage med. Vores budskab på denne særlige dag er, at et handicap på ingen måde er en hindring for at blive en del af arbejdsfællesskabet. Vi har brug for alle der kan og vil bidrage, og vi opfordrer alle virksomheder til at ansætte flere med handicap. Beskæftigelsen i Danmark er historisk høj. Derfor er det paradoksalt, at virksomheder melder om mangel på kvalificeret arbejdskraft, når vi samtidigt ved, at mange mennesker med handicap står uden for arbejdsmarkedet, klar til at tage fat og med masser af kompetencer at byde ind med. Så kære virksomheder: Mange af jer kan blive bedre til at se potentialet hos den enkelte og udnytte, at der er mange muligheder for, at kommunen kan bevillige hjælpemidler til arbejdspladsen. Nogle frygter, at det er dyrt og besværligt at ansætte en person med handicap. Men kig jer omkring. I mange virksomheder er medarbejdere med handicap en helt naturlig og velfungerende del af medarbejderstaben. I en lille smørrebrødsbutik i det midtjyske er der ansat en ung mand med autisme. Her lyder budskabet fra indehaveren: ”Det kræver noget til at starte med, men man får simpelthen også bare en dygtig medarbejder på de betingelser, der er.” Og det budskab vil vi gerne have spredt til mange flere. Vi trækker ikke kun i kamptøjet i dag for samfundets og virksomhedernes skyld. Vi gør det også, fordi vi vil gøre de gode tider bedre for alle. En arbejdsplads er et fællesskab, og det at være en del af et fællesskab er afgørende for at sikre livskvalitet for mennesker med og uden handicap. Vi hæfter os også ved, at langt de fleste med handicap drømmer om at komme i arbejde og bidrage. Det vidner om en stor vilje til ikke at lade sig slå ud af, at man til tider må kæmpe med fordomme, berøringsangst og misforstået hensyntagen. Når vi snakker med virksomheder og jobcentre, hører vi gang på gang, at særligt mindre virksomheder ikke kender til de kompenserende ordninger. Ordninger, som personer med handicap kan få bevilliget til arbejdspladsen via jobcentret. Det kan for eksempel være personlig assistance og hjælpemidler. Og det er bestemt ikke kun virksomhedernes skyld. Vi har også en del af ansvaret. Derfor holder Beskæftigelsesministeriet i denne uge en landsdækkende job-uge, hvor virksomheder og personer med handicap kan møde hinanden, og hvor de gode erfaringer med at ansætte personer med handicap kan komme frem i lyset. Jobcentrene deltager også - blandt andet for at fortælle om og øge kendskabet til de kompenserende ordninger. Vi er også i fuld gang med at udvikle og afprøve et kompetencekort til personer med handicap. Målet er, at man kan tage kortet med til jobsamtaler for at tydeliggøre over for virksomheder, at kommunen hurtigt kan bevillige hjælpemidler eller personlig assistance til at dække ens kompensationsbehov. Jobsamtalen kan på den måde fokusere på det, man kan, og hvilken forskel man kan gøre, frem for ens handicap. Handicap og job kan sagtens forenes. Vi har alle et fælles ansvar for, at det kommer til at ske. Vi er i fuld gang og besøger i denne uge arbejdspladser, der har gode erfaringer med at ansætte personer med handicap. For når det kan lykkes på en arbejdsplads i Esbjerg og i Taastrup, hvor de har et godt og tæt samarbejde med jobcentret, kan det også lade sig gøre andre steder. Danmark har brug for dygtige mennesker – med eller uden handicap.

Fredericia

De unge får kortere snor: Skoleleder sætter kontant ind mod snus solgt i skoletiden

Annonce