Annoncørbetalt indhold

Fem gode råd til, hvordan du får en bedre nattesøvn

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

For mange mennesker er det en del af hverdagen at have en forstyrret og en knap så rolig nattesøvn. Dette kan være i forbindelse med stress på arbejdet, eller det kan være en del af hverdagen, efter der er kommet en lille ny ind i familien.

Uanset grunden, så er der forskellige ting, som du kan gøre, hvis du har brug for en bedre og mere rolig nattesøvn.

En af de ting, som du for eksempel kan gøre er at anskaffe dig en større seng. Dette kan være en trekvart seng eller måske en dobbeltseng, så du har mere plads i ligge på om natten. Hvis i er to der deler seng, så er en dobbeltseng et must. Det er kun størrelsen på dobbeltsengen der kan debatteres.

Ingen mad og drikke

Vil du gerne have en bedre nattesøvn, så er det vigtigt, at du har et stabilt blodsukker, inden du går i seng om aftenen.

Dette kan du få ved at sørge for, at du ikke spiser eller drikker noget en time eller to inden du går i seng. Dette gælder dog også den anden vej rundt. Det er heller ikke stabilt for dit blodsukker at undvære mad eller drikke i flere timer, inden du skal falde til ro.

Det kan for eksempel være en god ide med et stykke frugt eller måske en mindre bolle, inden du beslutter dig for at se dyner sent ud på aftenen.

Sov bedre med en træt krop

Vil du gerne sove bedre om natten, så er det vigtigt, at du dyrker motion i løbet af dagen. Dette gør, at din krop ikke er rastløs og fyldt med energi, når du skal sove, og dette vil give dig en langt bedre søvn.

Det er også vigtigt, da motion får dit hjerte til at pumpe regulært, og du vil opdage hurtigt, hvis du får motion i løbet af dagen, at du ikke har problemer med at skulle have kroppen til at falde til ro.

Læg koffeinen på hylden

Der er kultur i Danmark for, at man skal have aftenkaffe efter sin aftensmad. Dette er ofte et stykke sødt og en kop kaffe, men dette kan have en stor indflydelse på, hvordan du sover om natten.

Koffein er et stof, som du kan finde i kaffe, som hjælper dig med at bevare energien og lade dit blodtryk stige. Dette gør, at det kan være svært at falde i søvn, og det er derfor en god ide at lade kaffen blive i skabet og vente til dage efter med at drikke en kop.

En bedre topmadras

Skal du sove bedre i hverdagen, så er det vigtigt, at du sørger for, at din krop har en godt sted at falde til ro om natten.

Dette kan du gøre ved at skifte din gamle topmadras ud med en ny. Ofte bliver en topmadras slidt efter cirka fem år, og så er det tid til at finde en ny, som kan give dig mere stabilitet og bedre affjedring at sove på.

Der er også kommet mange topmadrasser i memory foam, som kan hjælpe dig af med eventuelle rygproblemer, som måtte forhindre dig i at få en god søvn.

Den daglige rytme

Vil du gerne sove bedre om natten, så er det vigtigt, at du sørger for at gå i seng på samme tid hver dag. Dette er vigtigt, da det giver din krop en mulighed for at danne rytme, så den er vågen på samme tid hver dag, og den har brug for hvile på samme tidspunkt hver dag. Skaber du en god rytme, som følger dit arbejde, så vil du hurtigt kunne bemærke, at du sover bedre, da din krop er vant til at skulle finde ro på samme tidspunkt.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.