Annonce
Erhverv

Firma med online træning har succes under corona-krisen: Medlemstal er fordoblet

Fit.Nu, der tilbyder hjemmetræning, har en prøveperiode på produktet i to uger for én krone. - Interessen har været overvældende, siger direktør Martin Buhl Lindskov (th), der ikke ønsker at sætte tal på, hvor mange medlemmer der lige nu på platformen. Foto: Fit.Nu
Musklerne skal fortsat trænes, selv om fitnesscentret er lukket, og det har fået mange til at prøve kræfter med Fit.Nu, der tilbyder hjemmetræning. Ifølge direktøren i Kolding-virksomheden, der lige nu tilbyder en prøveperiode på 14 dage, er medlemstallet fordoblet.

Kolding: Stuegulvet er i stor stil blevet et træningslokale, efter landets fitnesscentre er lukket ned. Det har fået fitnesscentre til at gå online med træningsvideoer. Men hos Fit.Nu er det kerneforretningen at være online og tilbyde hjemmetræning, og virksomheden har fået uventet medvind af corona-krisen.

- Vi kan lige så godt være ærlige at sige, at vi blev taget lidt på sengen. Vi skulle bruge det næste halve til hele år til at tilrette Fit.Nu til et nyt sundhedsunivers. Men lige nu eksploderer medlemstallet, og vi håber selvfølgelig, at mange får øjnene op for Fit.Nu, siger Martin Buhl Lindskov, der er direktør i virksomheden.

Han står selv for nogle af videoerne, og derudover er der ansat en udvikler i firmaet, der tilbyder hjemmetræning og kostplaner for 79 kroner om måneden, men lige nu kan kunderne prøve hele pakken for én krone i 14 dage.

- Vi blev ret hurtigt enige med os selv om, at vi har et produkt, som mange danskere ville finde interessant lige nu. Vi har egentligt tidligere haft det sådan, at du kunne prøve en del af indholdet, men i stedet valgte vi at lægge det hele online i prøveperioden i to uger for en krone, siger Martin Buhl Lindskov.

Annonce

Kort om Fit.Nu

Fit.Nu så dagens lys i 2013, men virksomheden kom aldrig op at flyve. I begyndelsen af 2020 blev der pustet nyt liv i virksomheden, efter Søren Sundahl har købt virksomheden med det formål at skabe et online sundhedsunivers med både træning og kost.

Massiv vækst

Det er særligt videoerne med den tidligere topbokser Mikkel Kessler, der i stor stil bliver svedt til hjemme på gulvet, og der er også god interesse for de nye videoer med hjemmetræning for hele familien.

- Interessen har været overvældende. I starten tænkte vi nok, at folk sagtens kunne undvære deres træning. Men vi oplevet en massiv vækst, og særligt i den første uge. Så faldt det lidt i uge to, men nu oplever vi igen stor interesse, og mon ikke det hænger sammen med, at statsministeren forlængede nedlukningen, siger Martin Buhl Lindskov, der ikke ønsker at sætte tal på, hvor mange medlemmer der lige nu på platformen.

- Men jeg kan sige så meget, at i går fik vi en besked om, at vi havde opbrugt vores datatrafik fra vores amerikanske samarbejdspartner, der står for at afvikle videoerne. Det har vi aldrig oplevet, så vi har været nødt til at opgradere til det dobbelte. Det viser os, at folk ikke kun tilmelder sig. De bruger også videoerne, siger Martin Buhl Lindskov.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

Liveblog: Femårig blandt seneste dødsofre i Storbritannien

Fredericia

Byråd vil skubbe millioner ud til anlæg - 100 nye job i 2020 og de første kort efter påske

Annonce