Annoncørbetalt indhold

I Fredericia går forbrugslån og juleshopping hånd i hånd

Administrerende direktør, Andreas Linde, og IT-direktør, Stefan Vinding Olesen, iværksatte i 2017 Matchbanker-konceptet.

En landsdækkende undersøgelse foretaget af den finansielle sammenligningstjeneste Matchbanker.dk afslører, at en stor del af befolkningen optager lån for at finansiere den dyre juletid. Og Fredericia er ingen undtagelse.

Det er ikke uden grund, at de to sidste linjer i den populære danske julesang "Højt fra træets grønne top", lyder således: "Julen varer længe, koster mange penge". Det er nemlig et faktum, at juletiden oftest er den dyreste tid i løbet af året, og selvom det ikke burde komme bag på os, ender vi ofte med at bruge flere penge end planlagt. Nogle af os bruger endda mere, end vi har råd til, hvilket en landsdækkende undersøgelse foretaget af Matchbanker.dk understøtter.

Matchbanker.dk, den danske sammenligningstjeneste af online lån, fastslår, at 12,5 % af beboerne i Syd- og Sønderjylland, der optog et forbrugslån i perioden mellem d. 15. november og 15. december, brugte pengene på shopping. Til sammenligning optog kun 6,2 % af den samme befolkningsgruppe lån til shopping i perioden fra d. 1. juni til d. 14. november. Dette udgør en stigning på 101,6 % i måneden op til jul.

Men én ting er at låne penge til personlig shopping, en anden er at låne penge for at finansiere julerelaterede udgifter. Tendensen bliver dog også understøttet af en landsdækkende spørgeskemaundersøgelse, som Matchbanker har udarbejdet. Her svarer 52,7% af danskerne, som har lånt penge, nemlig, at de lånte pengene for helt eller delvist at dække udgifter i forbindelse med julen (herunder julegaver, julefrokost, juletræ, m.m). Julegaverne var her den største udgiftspost, idet 30,5% af danskerne, der havde optaget forbrugslån, brugte dem på julegaver.

Administrerende direktør for Matchbanker, Andreas Linde, udtaler følgende:

- Julen er en tid, som er forbundet med udgifter, som ligger ud over det sædvanlige - men også en tid forbundet med hygge og traditioner, som de færreste er villige til at gå på kompromis med. Derfor er det helt naturligt, at danskerne vil være tilbøjelige til at dække nogle af julens ekstraudgifter med et lån, som de så kan betale tilbage i starten i 2018, hvor vi går ind i en - forbrugsmæssigt - mere stille periode.

Annonce

Hvad er Matchbanker?

Matchbanker er en finansiel sammenligningstjeneste, der allerede har hjulpet tusindvis af danskere med at finde et fair lån, der er særligt tilpasset deres behov og personlige profil.For at få adgang til en personlig låneliste skal man blot angive lidt information om sig selv (det tager ikke mere end tre minutter at oprette en profil), hvorefter du med det samme får en overskuelig oversigt over relevante lån på markedet. Du sparer tid ved ikke at skulle sammenligne lånene manuelt, samt penge ved nemt at kunne vælge dét lån, der har den laveste rente.

Matchbanker er pt. aktive i Danmark, Sverige, Norge, Spanien og Polen.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.