Annonce
Danmark For abonnenter

Landdistrikter og erhvervsorganisationer advarer regeringen: Det vil koste job at ændre reklameordning

En lang række organisationer frygter, at danskerne vil glemme at tilvælge reklamer og ugeaviser, hvis ordningen laves om til en ja tak-ordning i stedet for den nuværende, hvor forbrugerne aktivt skal vælge reklamer fra. Foto: Nils Meilvang / Scanpix
Erhvervsminister Simon Kollerup (S) har tidligere på året sagt, at han vil se på muligheden for, at det fremover kun er borgere, der aktivt har tilvalgt husstandsomdelte reklameaviser, der får dem i postkassen. Den melding har nu fået en lang række organisationer som blandt andre Dansk Erhverv og Landdistrikternes Fællesråd til at skrive et fælles brev til regeringen, hvor de advarer mod at ændre ordningen. Det vil koste arbejdspladser og demokrati i provinsen, lyder nogle af argumenterne.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Debat

Så fik vi et regionsbudget i hus

Debat

Iltsvind og fiskedød i Lillebælt

Coronavirus

Live: Styrelse slår fast - skoler bør aflyse alle lejrskoler og klassefester

Fredericia

Smittetallet stiger på Fredericia Gymnasium efter test - 28 elever og tre lærere testet positiv indtil videre

Fredericia

Nyt tilfælde af corona: 1. klasse på Kirstinebjergskolen sendt hjem - elev var del af smittekæde

Annonce