Annonce
Erhverv

Nu bager Teddy med dansk mel: Det skal få kunderne til at købe Kohberg

"Vi er bagere"-kampagnen blev sat i søen, lige inden René Normann Christensen blev ansat som direktør for Kohberg, men han kan konstatere, at den har haft den ønskede effekt: Danskernes kendskab til det sønderjyske brød og værdierne bag er steget. Arkivfoto: Hans Chr. Gabelgaard
Den store kampagne "Vi er bagere" har øget kendskabet til Kohberg, og nu skal satsning på dansk mel give forbrugerne endnu en grund til at købe sønderjysk.
Annonce

Bageri: - Vi bager ligesom bageren henne på hjørnet - bare i større skala.

Det kan danskerne efterhånden ikke være i tvivl om. I mere end et år er Teddy Jensen, som til daglig arbejder hos H.C. Andersen Bagergården i Haderslev, tonet frem på tv-skærmen i bedste sendetid med budskabet om, at lægger du brød fra Kohberg i kurven, så er det bagt med samme kærlighed, som hvis det var fra din lokale håndværksbager. For "vi er bagere", som sloganet lyder.

- Der er ingen tvivl om, at det har flyttet noget i folks bevidsthed. De ved, hvem vi er, og hvad vi står for, siger administrerende direktør René Normann Christensen om effekten af kampagnen, der desværre ikke helt kan ses på bundlinjen:

- Nej, for forbrugerne er stadig meget prisbevidste, og det er det, der i sidste ende bestemmer.

Annonce

Dansk med dansk på

René Normann Christensen håber og tror dog på, at det alligevel kan lykkes Kohberg at vinde markedsandele, fordi vi er i en tid, hvor der kommer mere og mere fokus på bæredygtighed.

Siden december har koncernen nemlig udelukkende brugt dansk mel, og dertil kan man lægge, at selskabet er 100 procent danskejet og bager alt i Danmark.

- Jeg er sikker på, at det er parametre, der er vigtige for forbrugerne. Dels har vi jo en høj grad af fødevaresikkerhed herhjemme, og dels bliver der mere og mere fokus på det nære, som den administrerende direktør siger.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Debat

Lad os gå sammen om at redde Lillebælt

Annonce