Annonce
Erhverv

Snoghøj-virksomhed viser vejen: Lysende fremtid for digitale skilte

Morten og Vibeke Amstrup er klar til at omstille deres skiltevirksomhed digitalt både internt og eksternt. Foto: Carsten B. Grubach

Amstrup Skilte satser både internt og eksternt på tekniske landvindinger

Fredericia: Det handler om at kunne noget, andre ikke kan. Kort skrevet at skille sig ud. Og når man som Amstrup Skilte, der ligger tæt op ad motorvejen i Snoghøj ved Fredericia, er i en branche, der sælger opmærksomhed, skal skiltningen naturligvis være tydelig. Og det er den da også. Også på parkeringspladsen står der "Forbeholdt astronauter og kunder" og "Forbeholdt dagens sødeste kunde", så humøret fejler heller ikke noget.

Familiefirmaet med 25 ansatte, som Vibeke og Morten Amstrup grundlagde i 2006, ligger hvad størrelse angår i top ti herhjemme, fordi det tilbyder helhedsløsninger, hvilket blandt andre storkunder som Coop, Arla, Jem & Fix og Helsam nyder godt af.

Næste strategiske stop er øget digitalisering - både internt og eksternt.

- Nogle kunder mener, at man enten skal have analoge eller digitale skilte. Vi siger både og. Problemet er, at mange kommuner endnu ikke har forholdt sig til reglerne på området, siger Vibeke Amstrup, der er administrerende direktør i firmaet, mens hendes mand er chef for økonomi og udvikling.

- Vi har selv spurgt Fredericia Kommune om tilladelse til at sætte et lysskilt op på facaden ud mod motorvejen, og en skærm er på vej. Nogle kommuner som Aarhus har for eksempel sat masser af digitale skilte op, og der er nogle spørgsmål, der melder sig: Må man for eksempel vise andet end sine egne produkter?

- Vi vil som firma gerne levere flere digitale skilte til kunder, som gerne vil være innovative og derfor hellere vil have sat skærme op i stedet for at have flossede bannere, men her skal kommunerne have klare regler, før det kan lade sig gøre, og her skal man indtil videre stadig have dispensation mange steder, påpeger Vibeke Amstrup.

- Vi har været i gang med at levere digital skiltning i tre-fire år, og der er en fremtid i den, selv om man selvfølgelig også skal tage hensyn til det æstetiske. Men det er jo nemt for kunden, som digitalt kan udskifte og opdatere teksten. Det kan gøres hjemmefra, og vi kan også hjælpe til med det. Nogle kunder tøver med at digitalisere. Det er et langsomt voksende marked, hvor man lige vil se tiden an med hensyn til tilladelser og priser, som man håber på er faldende.

Annonce

Amstrup Skilte

En landsdækkende kundekreds bestående af både store kædevirksomheder og små enmandsvirksomheder betjenes af Amstrup Skilte. Virksomhedens dna ligger i facadeskilte og foliearbejde, men i de senere år er nye specialer kommet til, så Amstrup Skilte dækker alt fra den lille magnet til større komplette butiksskilteløsninger. Medarbejdere er så med hele vejen fra idé til montage.

Læs mere om Amstrup Skilte på www.amstrupskilte.dk

Intern omstilling

Amstrup Skilte - kåret som gazelle af Dagbladet Børsen i årene 2015-2018 - har vækstet så eksplosivt, så der ifølge Vibeke Amstrup først nu er blevet tid til at fokusere på en intern digital omstilling.

- Så den skal vi i gang med nu. Digitaliseringen skal gøre os bedre til at videns dele, og vi skal give en bedre service til kunderne. Nogle af dem har lager her hos os, og vi skal have et system, så vi kan arbejde smartere. Og på sigt skal vi have en webshop, hvor man kan købe og se præfabrikerede produkter, og så skal det være sådan, at kunderne kan uploade billeder og logoer i skabeloner.

- Vi ønsker at tilbyde en logo- og databank, så vores kunder selv betjene sig, når og hvor de vil. Tiden er ofte en faktor for vores kunder. Derfor ser vi også en fordel i, at vores grafiker kan lave oplæg via TeamViewer. Hvis håndværkeren vil bruge sit logo på sit arbejdstøj, kan han bare downloade det i stedet for at få det tilsendt. Det sparer både tid og penge for begge parter. Og kan man sidde derhjemme om aftenen og bestille i fred og ro, når ungerne er lagt i seng.

- I det hele taget skal det nye digitale system, som vi håber at tage i brug i februar, spare os for en masse tid i vores interne processer og arbejdsgange med bl.a. kunderegistreringer og grafiske oplæg til kunder, og når vores montører er ude i marken, kan de nemt sende fotos til hinanden, og vi vil bedre kunne planlægge i produktionen. Og når vi skal besøge større kunder over hele landet, vil vi kunne planlægge ruter. Vi bliver valgt af mange kunder, fordi vi har komplette løsninger, og fordi vi er fleksible og kan levere fra dag til dag. Og det vil vi blive endnu bedre til, når vi har fået vores nye digitale system.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce