Annonce
Fredericia

Sommerkampagne: Turister skal lokkes til byen

Sidste sommer blev der skabt liv i midtbyen med mange aktiviteter. Nu skal der lokkes flere turister til byen. Arkivfoto: Mads Dalegaard
En ny sommerkampagne skal lokke danske og udenlandske turister til Fredericia denne sommer. Gode erfaringer fra sidste sommer gentages, og godt 300.000 kroner er afsat.

Fredericia: Flere danske og udenlandske turister skal denne sommer lokkes til Fredericia.

En bevilling på godt 300.000 kroner fra økonomiudvalget kickstarter en ny sommerkampagne, oplyser Fredericia Kommune i en pressemeddelelse.

- Corona er igen i år en stopklods for danske og udenlandske turister. Det er tvivlsomt, om vi kan rejse ud i verden, og om verden kan komme til os. Denne tvivl gør, at der er mange, der vælger at blive hjemme igen i år. Dem vil vi rigtig gerne invitere til Fredericia, udtaler borgmester Steen Wrist (S) i en pressemeddelelse.

Annonce

Fælles mål

Det nye lokale turismeorgan Experience Fredericia mødtes med Fredericia Kommune 25. marts for at drøfte det fælles mål om at tiltrække flere turister. Det blev torsdag fulgt op med en bevilling fra økonomiudvalget, hvor borgmester Steen Wrist er formand.

Hvad er Experience Fredericia?

Det nye turismeorgan Experience Fredericia er skabt på baggrund af dialog med erhvervslivet, forvaltning og politikere.

Experience Fredericia er et netværk af hoteller og konferencevirksomheder i Fredericia, som afløser det tidligere Meeting Lillebælt. Målet er at styrke erhvervsturismen i Fredericia.

Kilde: Fredericia Kommune

Den nye satsning bygger videre på erfaringerne fra sidste års sommerby. Desuden arbejder man på "stærkere værdikæder på tværs af aktører"og en "bedre sammenkobling af de produkter, som tilbydes gæster i form af f.eks. overnatning, bespisning, handel og events."


Det er fantastisk, at vi med den her bevilling kan trykke på speederen og sætte gang i en kampagne

Grete Højgaard


- I budget 2021 sætter vi fokus på turisme, og vi er så glade for, at vi har nogle gode selvstændigt erhvervsdrivende, der via Experience Fredericia vil være med til at trække flere turister til Fredericia. Vi har i fællesskab udarbejdet et forslag, hvordan vi kan få sat skub i turismen allerede fra sommeren i år. Fredericia har masser af skøn natur og aktiviteter for hele familien, og det forsøger vi at sætte fokus på med vores sommerkampagne, udtaler viceborgmester Susanne Eilersen (DF).

Annonce

Brug for en kickstart

Arbejdet med sommerkampagnen sker i et tæt samarbejde mellem Experience Fredericia og Visit Fredericia.

- Vi har brug for at få kickstartet turismen, så det er fantastisk, at vi med den her bevilling kan trykke på speederen og sætte gang i en kampagne, som skal få turister fra hele landet til at holde sommerferien i Fredericia, udtaler Grete Højgaard, formand for Experience Fredericia.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Fredericia

Hun var SÅ forsigtig, men endte alligevel med at smitte hele familien: Nu advarer Gitte alle andre mod at lade corona-paraderne falde

Fredericia For abonnenter

Fagforening havde 11 sager på Ulleruphus: Leder stoppede efter henvendelse

FC Fredericia

Målscorer sender stikpille til FC Fredericia-direktør: Jeg er åbenbart ikke en del af basen

Annonce