Annonce
forside

Stor mængde narko flere steder i Fredericia: Nu er fire personer fængslet

Fredericia: Fire personer blev mandag fængslet i en stor narkosag i Fredericia.

De fire sigtede blev mandag klokken 12.30 fremstillet i grundlovsforhør ved retten i Kolding. De fire personer nægtede sig skyldige, men alle fire blev varetægtsfængslet i fire uger, oplyser advokatfuldmægtig Bjørn Dahl Larsen fra Sydøstjyllands Politi.

Tre af de sigtede er mænd, og de er henholdsvis 49, 39 og 37 år. Den fjerde sigtede er en 45-årig kvinde.

Grundlovsforhøret blev holdt for lukkede døre. Politiet har tidligere oplyst, at de sigtede var i besiddelse af "betydelige mængder narkotika", og at de blev anholdt søndag omkring klokken 14.00. Den store mængde narkotika blev fundet og beslaglagt på flere adresser i Fredericia-området.

Advokatfuldmægtig Bjørn Dahl Larsen ønsker på nuværende tidspunkt ikke at oplyse hvor stor en mængde narko, der er tale om, eller hvilken type.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Vi har meget til fælles med tyskerne: Tunnelen bliver en klar gevinst

Tysklands rigsrevision, Bundesrechnungshof, har kørt tunnellen under Femern Bælt gennem et regneark og fundet ud af, at den faste forbindelse ikke nødvendigvis kan betale sig set fra den tyske side af grænsen. Revisionen har kalkuleret, at det vil koste omregnet godt 26 milliarder kroner at gennemføre den nødvendige udbygning af veje og jernbaner. Den udgift står muligvis ikke mål med gevinsterne fra en fast forbindelse, mener man. Dette har skabt fornyet røre om projektet blandt tyske politikere. Her har De Grønne hele tiden været skeptiske og kræver nu, at planen tages op til fornyet overvejelse. Set med danske briller minder det om den debat, der udspandt sig før byggeriet af Storebæltsbroen. Den var helt overflødig, det var så hyggeligt at drikke dårlig kaffe på DSB’s færger, og brobyggeriet kunne ødelægge vandmiljøet, lød nogle af argumenterne dengang. I dag ville næppe nogen undvære broen, der ikke kun fysisk, men også mentalt har bundet Danmark meget bedre sammen. År for år sætter trafikken rekord, og investeringen på over 26 milliarder frem mod åbningen i 1998 bliver derfor tilbagebetalt noget hurtigere end de 37 år, der oprindelig blev budgetteret med. Ganske det samme vil formentlig ske for tunellen under Femern Bælt. Naturligvis skal den slags megaprojekter gennemtænkes grundigt. Alle aspekter i forbindelse med såvel økonomi som økologi må tages i betragtning. Ikke desto mindre er der ikke nogen grund til dommedagsscenarier, viser erfaringerne fra Storebælt. Naturligvis er det en indlysende fordel for såvel Danmark som de øvrige, nordiske lande, at der bliver nemmere fysisk adgang til det vigtige, tyske eksportmarked. Derfor er Danmark også villig til at finansiere tunnelbyggeriet. Men det handler ikke kun om penge. Vi har meget tilfælles med vores tyske nabo og kan inspirere hinanden til gensidig gavn. Det ved vi i det dansk-tyske grænseland. Samme oplevelse fortjener det grænseland, hvor indbyggerne indtil videre er adskilt af vand.

Sydjylland For abonnenter

26,5 milliarder fordelt til sundhed, forurening og trafik: Sådan påvirker regionens budget dig

Annonce