Annonce
Fredericia

Vagtcentral kimet ned efter strømsvigt - selv om det var Trefors opgave

Der var travlhed på vagtcentralen hos Trekantbrand torsdag aften. Arkivfoto: Nana Hanghøj
Da strømmen gik i Fredericia midtby torsdag, ringede mange til Trekantbrand, selvom brandfolkene intet har med strøm at gøre. - Mange kender vores nummer, siger operationschef. Han opfordrer folk til at tjekke Trefors hjemmeside.

Fredericia: Trekantbrand har intet med strømforsyning at gøre.

Men da strømmen gik i den indre by i Fredericia torsdag ved 17.30-tiden, blev Trekantbrands vagtcentral i Fredericia alligevel kimet ned. Selv om det var Trefors opgave at ordne problemet.

- Mange borgere i Fredericia ringede til os. Det var tæt på at lægge telefonerne ned hos os fra klokken 17.30 til 19.30, hvor det var overstået, fortæller operationschef Casper Christensen fra Trekantbrand.

Trekantbrand valgte at informere om strømafbrydelsen på Twitter.

- Det var for at tage trykket og informere om situationen. Vi var ikke selv berørt af strømafbrydelsen, så det var udelukkende en informationsindsats, forklarer Casper Christensen.

Han forklarer, at mange borgere kender telefonnummeret til brandvæsenet, og derfor var det nærliggende for dem at ringe. Men det er bare ikke meningen. I stedet opfordrer Casper Christensen folk til at tjekke Trefors driftssider, hvis det handler om strøm, vand eller varme.

- Problemet er jo, at vi også får nødkald ind. Så dem, der har lidt mere brug for det, får længere ventetid. Vi sidder jo kun to mand på vagt, siger Casper Christensen, der fulgte situationen løbende.

Derfor var der muligt at sætte ekstra mandskab ind, hvis det blev nødvendigt.

Trekantområdets vagtcentral i Fredericia tager imod opkald fra hele Trekantområdet.

Annonce

1600 var ramt

Trefor oplyser, at cirka 1600 kunder inden for voldene var berørt.

- Årsagen til afbrydelsen var en kabelfejl, og udbedringen påbegyndes i dag, siger Carsten Pedersen, der er afdelingschef i driftsovervågningen hos Trefor Infrastruktur.

- Når der sker et udfald, som vi oplevede i går, kobler vi anlægget fra og får strøm til kunderne igen som førsteprioritet. Derefter fejlfinder vi og fikser problemet. Det er også den procedure, der er fulgt i går, hvor der kunne oplevelse en afbrydelsestid på knap to timer, forklarer han.

Trefor fandt udfald på to strømlinjer på Oldenborggade og kabelfejl mellem to stationer i den indre by.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce