Fredericia

VU Fredericia skiftede ud i toppen på generalforsamling: 3.g'er har indtaget formandsposten

Sådan ser den nye bestyrelse ud i VU Fredericia. Fra venstre er det Amalie Hermann Schrøder, Sidse Skaar, Peter Ingemann Nielsen, Matias Skov Christensen Foldager, Sebastian Halsted Aagaard Sandholdt, Sebastian Frifelt Ordell og yderst til højre Tenna Røberg. Foto: Privat

Mandag holdt Venstre Ungdom Fredericia den årlige generalforsamling, og der blev rykket godt og grundigt rundt på stolene omkring bordet. Afgående formand blev kasserer - tidligere kasserer blev formand.

Annonce

Fredericia: 12 unge mennesker med kærlighed til Venstre valgte på deres årlige generalforsamling mandag ny formand.

Venstre Ungdom Fredericia har således fremover 19-årige Matias Foldager i spidsen. De foregående to år har Sidse Skaar været formand i VU Fredericia, men hun valgte ikke at genopstille til formandsposten, og hun snuppede derfor i stedet posten som kasserer. En post, hun overtager efter Matias Foldager.

- Her til aften er jeg trådt af som formand for Venstres Ungdom i Fredericia. I to år har jeg haft æren af at stå i spisen for en organisation, som virkelig har mit hjerte kært, lød det fra den afgående formand ifølge generalforsamlingens referat.

Hun ønsker samtidig den nye formand 'alt det bedste'.

Jeg vil gøre mit ypperste for at føre vores fantastiske forening endnu længere frem det næste år.

Matias Foldager, ny formand, VU Fredericia

Vil være aktiv

Matias Foldager selv glæder sig til at trække i arbejdstøjet, hvor næste foreningsår blandt andet byder på to valgkampe. Her regner Matias Foldager med, at VU skal på gaderne.

- Jeg vil gøre mit ypperste for at føre vores fantastiske forening endnu længere frem det næste år, sagde Matias Foldager på mandagens generalforsamling.

Han blev enstemmigt valgt som formand af de 12, der deltog i mandagens VU Fredericia-generalforsamling.

Venstre Ungdom Fredericia har 40-45 medlemmer, og Matias Foldager har været medlem i knap to år. Årsagen til, at han i tidernes morgen meldte sig ind var, at han mente, det nu var tid til, at han selv blev aktiv.

- Jeg ville selv begynde at påvirke, hvad mit parti havde holdninger til, siger den nye formand til Fredericia Dagblad.

Ud på gaden

Matias Foldager går til dagligt i 3.G på IBC Fredericia, og han har planer om at tage et sabbatår, når huen kommer på til sommer.

En af de største opgaver i det kommende halve år er det forestående folketingsvalg, hvor VU Fredericia skal kæmpe for Tobias Jørgensen, der er den lokale Venstre-kandidat, til en stol på Christiansborg.

- Vi skal ud med flyers og plakater, og så skal vi ellers hjælpe til på gaden, lave happenings og lignende, lyder det fra Matias Foldager.

Bestyrelsen i Venstre Ungdom Fredericia består af syv - seks bestyrelsesmedlemmer og en suppleant.

Forsiden netop nu
Fredericia

Har du også fået et uklart svar på coronatest?: Småting kan afgøre, om test er ugyldig

Fredericia