Dan Gødning A/S render fra regning og ansvar - hvorfor skal borgerne overtage denne udgift?

Dan Gødning A/S render fra regning og ansvar - hvorfor skal borgerne overtage denne udgift?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Keld K. Andersen, Calvinsvej 36, Fredericia, maskiningeniør
Fredericia havn
Debat. 

Læserbrev: Hvor er det trist at erfare, at Nordeuropas største producent af flydende gødning lader skatteborgerne i Fredericia, Middelfart og Trekantområdets Brandvæsen betale for det svineri, de har påført Strandvejen, træer og buske langs denne.

Hvorfor skal borgerne overtage denne udgift?

Det er mig uforståeligt, at kommunens midler anvendes til dækning af denne regning med penge, som børn og ældre kunne have haft gavn af.

Tre års tovtrækkeri er endt med det værst tænkelige: At Dan Gødning A/S ikke er blevet draget til økonomisk ansvar for utilstrækkelig sikkerhedsanordning for opbevaring af miljøfarlige væsker.

Jeg er opdraget til, at den, der forvolder skaden, rydder op efter sig og afholder alle omkostninger.

Endvidere tillader Dan Gødning A/S sig at udtale, at deres betaling sker under iagttagelse af videst mulig tavshed.

Det er bekymrende at se Dan Gødning A/S' øvrige tankanlæg og opbevaring af palletanke gennem hegnet, når man kører eller cykler forbi dem.

Jeg har i mere end 40 år beskæftiget mig med projektering af tank- og røranlæg til kemiske stoffer, der pumpes rundt i rør med ventiler m.m., og er på ingen måde imponeret over, hvad jeg ser på Dan Gødning A/S' anlæg på Fredericia Havn.

At Dan Gødning udelukkende laver egenkontrol og ikke er underlagt skærpede miljøkrav fra myndigheder, skyldes alene den nuværende regerings manglende handling overfor virksomheder som Dan Gødning A/S.

Er der rimeligt, at vi som borgere i Fredericia blot skal se til, at virksomheder ikke udøver rettidig omhu, når de opbevarer miljøfarlige stoffer?

Jeg har i mere end 40 år beskæftiget mig med projektering af tank- og røranlæg til kemiske stoffer, der pumpes rundt i rør med ventiler m.m., og er på ingen måde imponeret over, hvad jeg ser på Dan Gødning A/S' anlæg på Fredericia Havn.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce