Digeprojekt og gennemsigtighed

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Jørn Pedersen, borgmester, Kolding Kommune
Maria Tuxen Hedegaard
Debat. 

Læserbrev: Et par stykker efterlyser gennemsigtighed i beslutningsgrundlag for om et digeprojekt skal være eller ikke være i Binderup og Grønninghoved. Som det også var oplyst i artiklen, hvor jeg udtalte mig om min holdning til projektet, så kommer sagen på dagsorden i teknik- og klimaudvalget medio september. Her vil høringssvar, forvaltningsindstilling, forløb og ikke mindst også beskrivelse af mulig alternativ forslag være at finde. For jeg er faktisk optaget af, at vi ikke lader dem med problemer med oversvømmelse i stikken. Dagsorden vil som sædvanlig være fuld offentlig i dagene op til mødet.

Så nej, der er ikke besluttet noget omkring projektet. Det er så ikke lig med, at jeg ikke kan og ikke må tilkendegive min holdning dertil. Man kunne jo tro, at nogen hellere så, at jeg gemte på min holdning, og den så pludselig kom som en tyv om natten.

Eller også bunder det i, at jeg ikke lige bakker det op, som nogen vil, for gad vide om reaktionen havde været i den samme retorik, hvis jeg havde været fortaler for digeprojekt. Fakta som sagt, at sagen kommer fuld oplyst på dagsorden og ret sandsynligt er det så også, at jeg ikke kan stemme for de to digeprojekter, begrundet i, ikke entydig opbakning blandt de som skal betale, nemlig grundejerne og især i, at Natura 2000 her sætter en stopper for det, ligesom det gør det i Roskilde. Ser frem til debatten i september på oplyst grundlag.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce