Vi bruger cookies!

frdb.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.frdb.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Skud med spredehagl. Dansk Folkepartis version af danskheden

Skud med spredehagl. Dansk Folkepartis version af danskheden

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Replik: I avisen Danmark i søndags har MF for DF Alex Ahrendtsen et indlæg, der hedder "Fjern retten til asyl og familiesammenføring". Dels er jeg helt uenig i den erklæring, dels har jeg det træls med den selvtilstrækkelighed og småracistiske holdning, der er grundtonen i læserbrevet.

Det kan meget vel være, at konventioner skal gennemlæses og føres ajour, men slet ikke i retning af at fjerne retten til asyl - fjerne retten til en menneskeværdig tilværelse i et andet land - når muligheden ikke er til stede i det land, asylsøgeren kommer fra.

Politikere overbyder i denne tid hinanden i den disciplin, de har kaldt stramninger. Som efter min mening er en stor rodebunke af tiltag - herunder at fjerne alle rettigheder fra de asylramte. I deres forhippethed skyder de med spredehagl, så vi ifølge Ahrendtsens parti kan komme af med dem allesammen og samtidig tage et opgør med "menneskeretsfanatikerne", med alle disse foreninger, der er med til at nedbryde landet.

Det giver mig uhyggelige mindelser om andre opgør med uønskede persongrupper.

Hvis man skulle have været i tvivl om, hvad DF mener, når de taler om værdier, herunder danske værdier, så skulle den tvivl vist være ryddet af vejen nu.