Vi bruger cookies!

frdb.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.frdb.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Thulesen Dahl skræmmer ikke livet af danskerne - man kan bruge 36 mia på meget andet end indvandrere

Thulesen Dahl skræmmer ikke livet af danskerne - man kan bruge 36 mia på meget andet end indvandrere

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Claus Kvist Hansen, MF (DF), Byvangen 81, 8700 Horsens
Billede
Debat. 

Replik: Peter B. Kvan mener i et indlæg i avisen Danmark den 9. marts, at min partiformand Kristian Thulesen Dahl "skræmmer livet af fredelige folk", når han fremhæver det problematiske i, at indvandring fra ikke-vestlige lande belastede de offentlige kasser med voldsomme 36 mia. kr. i 2015. Peter B. Kvan mener, at det giver mere mening at beskrive denne udgiftspost med tallet 1,78 pct., som er den andel af det danske BNP, som 36 mia. kr. svarede til i 2015.

Det er jo en gammel sandhed, at alting afhænger af øjnene, der ser. Jeg er enig med Peter B. Kvan i, at tallet 36 mia. er særdeles skræmmende i denne sammenhæng. Jeg er ganske uenig med ham i, at det er bedre at bruge et mindre skræmmende tal for ikke at forskrække nogen. 36 mia. kr. er 36 mia. kr. Det er mange penge uanset, hvordan man vender og drejer det.

Man kan ansætte rigtig mange skolelærere, hjemmehjælpere eller politibetjente for de penge. Eller bygge en ny Storebæltsbro. Hvert år! Jeg synes så afgjort, at pengene ville være givet bedre ud på bedre velfærd for danskerne.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.