Fredericia får sin egen mad- og vinfestival

67 af den 150 medlemmer store Fredericia Shopping havde valgt at starte morgenen med generalforsamling i Panorama. Foto: Marianne Husted

Fredericia får sin egen mad- og vinfestival

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Fredericia Shopping byder på flere nyheder i 2019.

Fredericia: Fredericia Shopping byder i år på to omgange mad- og vinfestivaler, samtidig med at butikkerne holder lang lørdag.

Det var en af nyhederne, da Fredericia Shopping torsdag holdt generalforsamling med rekordstort deltagerantal. 67 havde fundet vej til sal 3 i Panorama.

Ordet fantastisk blev et af de mest brugte på årets generalforsamling. Formand for Fredericia Shopping, Ole Mortensen, kunne nemlig berette om flere succeser. En af de helt store var VM-fodbold på storskærm på Rådhuspladsen. Fredericia kunne som en af tre danske byer vise 52 ud af 58 mulige kampe. Sommerrock, julebyen og Black Friday blev også nævnt som gode sællerter, mens der stadig skal kæmpes for at få omsætning, når butikkerne holder længe åbent 5. og 6. juli.

Men heldigvis falder 5. juli i år da på en fredag, konstaterede shopping-formanden.

300.000 kroner i kassen
Fredericia Shopping har en god økonomi.

Indtægterne i 2018 var på 1.737.638 kroner.

Udgifterne på 1.555.069 kroner.

Det gav et overskud på 103.956 kroner.

Kassebeholdningen er p.t. 300.000 kroner, kunne revisor Carsten Brandt fortælle på foreningens generalforsamling.

Meget for få penge

Ole Mortensen havde ros til event- og bykoordinator Karina Wærnskjold-Thiesen, som får "meget til at ske for få penge". Hun har været to år i stillingen, som også er en slags rekord i den type job.

Hun kunne fortælle om rosé- og foodfestival i Danmarksgade lørdag den 4. maj. Det er vinhandlerne gået sammen om. De gentager arrangementet som en portvin- og foodfestival lørdag den 5. oktober.

Sommer for børn

Nyt er også at gøre et forsøg på at trække turister fra hoteller og campingpladser til Fredericia i sommerferien. Fire lørdage i juli sker det under overskriften: Sommer i 7000 - med særligt fokus på børnene. Også i efterårsferien vil Fredericia Shopping forsøge sig med et særligt tilbud for børn, der kan købe børnebillet til forskellige aktiviteter og tilbud.

Endelig blev der slået et slag for opbakning til dagene med krydstogtskibe. Ikke fordi krydstogtturisterne nødvendigvis får kasserne i butikkerne til at klinge, men fordi de er med til at brande Fredericia i hele Trekantområdet og dermed at få flere til at vende snuden mod Fredericias midtby.

Nye i bestyrelsen

Fredericia Shopping har valgt at udvide bestyrelsen til syv. Der var genvalg til formand Ole Mortensen, Miami, og Vathana Mahalingam, Ecco. Nyvalg til Allan Riis, Føtex City, og Brian Løkkegaard, Urbania Street Food. Martin Tolderlund Olling, Taco, og Dennis Kappel, Vinoble, blev valgt som suppleanter, og Carsten Brandt, Brandt Revision er fortsat revisor.

Fredericia får sin egen mad- og vinfestival

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce