Oprydning efter energikonge giver bonus: Nu er Ewiis kunder mere tilfredse

Formand for Ewii Jørn Limann, Fredericia, siger farvel til selskabet med en god mavefornemmelse efter opgøret i 2017 og ny strategi. Nu kan han også notere, at kunderne er tilfredse med udviklingen. Arkivfoto: Peter Leth-Larsen

Oprydning efter energikonge giver bonus: Nu er Ewiis kunder mere tilfredse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

I en måling af kundetilfredshed hos de store danske energiselskaber har Ewii rejst sig fra en sikker bundplacering til midt i feltet.

Trekantområdet: Det har givet bonus for energikoncernen Ewii at få ryddet op i sponsoraftaler, direktørskandaler og kundeservice.

Det viser den seneste måling af kundernes vurdering af de store energiselskaber. Ewii er målt på kundetilfredshed rykket fra en bundplacering i de seneste år til en placering på linje med de øvrige i branchen.

Det er EPSI Rating, der måler kundetilfredsheden i den danske energibranche.

Ewii er sammen med det sjællandske energiselskab Seas-NVE det eneste, der har flyttet sig i kundernes måling.

Fra en kundetilfredshed på knap 65 procent er det i dag over 70 procent af kunderne, som giver udtryk for, at de er tilfredse. Det er målt på parametre som image, service, produktkvalitet og værdi for pengene.

Med den karakter ligger Ewii højere end områdets øvrige energikoncerner - SE og Eniig.

Text Preview
Jørn Limann afgående formand for Ewii A/S

Miljøprofil i bund

Mens kundetilfredsheden har taget et stort spring frem hos kunderne ved Ewii, så mangler Ewii at bevise overfor kunderne, at selskabet har en stærk miljøprofil. Ewii ligger i bund på den måling, mens Ørsted ligger i top.

Parameteren har betydning for kundernes tilfredshed, pointerer selskabet bag målingen - EPSI Rating, som har gennemført undersøgelsen for fjerde år i træk.

Gennemsnitligt i branchen oplever 63 procent, at deres elselskab har en stærk miljøprofil, men blandt Ewiis kunder er det under halvdelen, der deler det synspunkt.

Lidt bedre går det med kundernes opfattelse af Ewiis evne til at vise samfundsansvar. Godt 60 procent af kunderne mener, at Ewii står på mål for den parameter - lidt under SE og lidt over Eniig.

Oprydning efter energikonge giver bonus: Nu er Ewiis kunder mere tilfredse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce