Efter supercykelsti - nu skal vejbanen lappes

I forbindelse med anlæggelsen af supercykelforbindelsen er cykelstien gjort bredere, og der er blevet justeret lidt på vejbanerne på Snoghøj Landevej. Det krævede, at afstribningen blev brændt af, og det er netop, hvor de gamle striber har siddet, at der nu er dybe og lange huller. Arkivfoto: Peter Leth-Larsen

Efter supercykelsti - nu skal vejbanen lappes

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Snoghøj Landevej er fyldt med huller de steder, hvor der er fjernet opstribning, da vejbanen blev smallet ind for at få plads til bred cykelsti. Der er ny asfalt på vej.

Fredericia: Med halve meters mellemrum byder Snoghøj Landevej fra Snaremosevej til Røde Banke på flere strækninger med lange dybe huller. Hullerne synes at være opstået der, hvor der er fjernet opstribning i forbindelse med, at vejbanen er blevet lidt smallere for at give plads til den bredere supercykelsti.

- Er det fordi, man har brændt afstribningen af, at der nu kommer huller?

- Det kan være en kombination af flere faktorer. Dels åbner man overfladen, når striben fræses af, dels ligger striben typisk på samlingen i asfalten som også i sig selv er et svagt punkt, siger driftsingeniør Lasse Nørgaard, Fredericia Kommune.

Kommunens vejfolk vil nu gennemgå både Snoghøj Landevej og Strandvejen for at vurdere, om der skal sættes gang i reparationer her og nu. Alt i alt er der overvejelser om 31.000 kvm vej, som måske skal have ny asfalt. Hvis det er tilfældet, er prisen godt to mio. kroner.

- Den mest presserende strækning er fra Snaremosevej til Røde Banke i retning mod centrum samt fra Sanddal Bakke til Snaremosevej i retning mod Erritsø. Desuden Strandvejen fra Vestre Ringvej i retning mod Erritsø, siger driftsingeniør Lasse Hasle Nørgaard.

Den mest presserende strækning er fra Snaremosevej til Røde Banke i retning mod centrum samt fra Sanddal Bakke til Snaremosevej i retning mod Erritsø.
Driftsingeniør Lasse Hasle Nørgaard, Fredericia Kommune

Strækninger renoveres

I vejafdelingen overvejer man om det vil give mening at renovere strækningerne i forbindelse med, at man alligevel skal færdiggøre supercykelforbindelsen. Dermed vil det allerede være i 2018. Der er imidlertid en del af strækningerne, der har en restlevetid, der gør, at de burde kunne holde til 2019-2020.

Der blev i 2014-2015 asfalteret dele af Snoghøj Landevej og Strandvejen, men ifølge Lasse Nørgaard er der stadig nogle strækninger, som ligger tilbage fra 1993 til 1999.

- Det er de strækninger, som i de kommende tre år skal renoveres, oplyser Lasse Nørgaard.

Beslutningen om hvor store dele, der skal renoveres nu, bliver taget indenfor de kommende uger. Vejrforholdene skal være i orden, før man går i gang. Normalt går man tidligst i gang i april.

- Får I mange klager omkring huller på de aktuelle strækninger?

- Nej, vi har meget få henvendelser på strækningen, det skyldes nok til dels at supercykelforbindelsen fylder meget på samme strækning og at hastigheden som følge heraf er lavere end normalt, siger Lasse Nørgaard.

Efter supercykelsti - nu skal vejbanen lappes

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce