Halvdelen af kampagnepenge brugt - udvalgsformand venter med at hejse flaget

På Sivvænget i Pjedsted er der for flere år siden byggemodnet i alt 22 parcelhusgrunde. I skrivende stund er der ved at blive bygget på en af dem. Sidste år iværksatte Fredericia Kommune en markedsføringskampagne, der skulle være med til at booste salget af grundene. Halvdelen af det afsatte beløb er efterhånden brugt. Arkivfoto: Peter Leth-Larsen

Halvdelen af kampagnepenge brugt - udvalgsformand venter med at hejse flaget

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Siden 2008 er der blevet solgt fem grunde og reserveret to på Sivvænget i Pjedsted. Det er usædvanligt, at det tager så lang tid at få solgt byggegrunde, og derfor postede kommunen penge i en markedsføringskampagne. Udvalgsformand venter dog lidt med at glæde sig for meget.

Fredericia: Der er stadig plads til 10 huse på Sivvænget i Pjedsted. I 2018 blev der solgt to byggegrunde, og status i dag er, at der i alt er solgt fem grunde, to er reserveret, og så er fem yderligere reserveret til tæt/lav bebyggelse - med en konkret investor.

Formand i demokrati- og borgerudvalget i Fredericia Byråd, Christian Jørgensen (V), er dog fortrøstningsfuld på områdets vegne. Ikke mindst fordi man fra udvalgets side sidste år besluttede at poste 150.000 kroner i en markedsføringskampagne af netop Sivvænget. Halvdelen af pengene er efterhånden ved at være brugt.

- Det har været en langtrukken proces at få solgt de her grunde i Pjedsted, men vi tror på, at det er den rigtige timing at få givet området et ekstra skud med den her kampagne. Men jeg vil samtidig sige, at jeg kunne godt tænke mig, at de to reservationer blev konverteret til et endeligt salg. Så vil jeg hejse flaget helt, siger udvalgsformanden.

Min erfaring er, at når først folk begynder at se, at der bygges (...) samt kan læse i avisen, at der er planer for området, så tør de måske godt købe en grund.
Christian Jørgensen (V), udvalgsformand i borger- og demokratiudvalget, Fredericia Byråd

Salgsvideo undervejs

I skrivende stund er der netop ved at blive bygget et hus på den efterhånden ældre udstykning. Og netop det, tror Christian Jørgensen, kan være med til at sætte skub i grundsalget i Pjedsted.

- Min erfaring er, at når først folk begynder at se, at der bygges, og at der for eksempel er to, tre eller fire huse samt kan læse i avisen, at der er planer for området, så tør de måske godt købe en grund. Vi håber at fremme den effekt ved at bruge de ekstra midler, lyder det fra Christian Jørgensen.

De 75.000 kroner af de 150.000 kroner til markedsføring af Sivvænget er ifølge udvalgsformanden brugt på blandt andet annoncering i DSB-magasinet, Ud & Se, digital markedsføring på blandt andet Facebook - og så er man i gang med at udarbejde en salgsvideo for området derude, i samarbejde med beboerforeningen.

Prisen holder

Lene Dalgaard-Lassen, der er administrativ konsulent i Strategisk Udvikling i Fredericia Kommune, oplyser, at hun oplever, at flere kigger konkret og interesseret på Sivvænget, men at det ikke er mange, der er blevet til en handel.

- Hvorfor folk ikke vælger at købe derude, det får jeg ikke en tilbagemelding på. Den tilbagemelding, jeg får, det er oftest efter en reservation, hvor man så alligevel ikke har kunnet få tingene til at gå logistisk op, siger Lene Dalgaard-Lassen.

Fredericia Kommune har tidligere sænket prisen på byggegrundene på Sivvænget, men det, er der ikke udsigt til, kommer til at ske igen.

Halvdelen af kampagnepenge brugt - udvalgsformand venter med at hejse flaget

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce