Vi bruger cookies!

frdb.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.frdb.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


YouSee fjerner lokalt tv-program fra sendefladen

Senest mandag piller YouSee programmer fra lokal tv-stationen Danmark C TV af programfladen på kanal 97, fordi stationen har fået inddraget programtilladelsen. Arkivfoto

YouSee fjerner lokalt tv-program fra sendefladen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Det var glippet for YouSee, at DanmarkC TV har fået inddraget programtilladelsen, men YouSee følger Kulturstyrelsens afgørelser og tager programmet af.

Fredericia: Senest mandag er det slut med at se programmer fra DanmarkC TV på YouSees sendeflade. Det oplyser selskabet, som har været i dialog med Kulturstyrelsen omkring den inddragelse der er sket af programtilladelsen for stationen.

- Vi har ikke været opmærksomme på, at radio- og tv-nævnet har inddraget programtilladelsen, men vi har nu været i dialog med Kulturstyrelsen. Vi er blevet orienteret om, at nævnet den 28. august skal drøfte om sagen skal tages op igen, og det afventer vi nu, men indtil videre bliver programmet taget af vores net, oplyser kommunikationsrådgiver Mai-Britt Noe fra YouSee.

Radio-tv nævn udsatte igen tv-sag fra Fredericia

Følger afgørelser

Flere læsere har på det seneste kontaktet avisen med undren over, at de på kanal 97 på YouSee-nettet fortsat kunne se programmer fra den lokale tv-station. Stationen fik 28. juni inddraget programtilladelsen per 1. juli 2017 og frataget driftstilskuddet.

Kanal 97 er en åben kanal for lokal tv, men Mai-Britt Noe understreger, at YouSee følger de afgørelser, som radio- og tv-nævnet afsiger.

- Det er sjældent, at der er stationer, som får frataget sendetilladelsen, og når det sker, plejer vi at få oplysning om det. Det er ikke sket i dette tilfælde, siger Mai-Britt Noe.

 

Klagesag venter

Stationen har fået frataget programtilladelsen, men har påklaget afgørelsen og bedt om at få sagen genoptaget, når radio- og tv-nævnet mødes den 28. august. Hvorvidt det sker er ikke afgjort. Stationen mener ikke, at begrundelsen for at fratage sendetilladelsen er rimelig.

Stationens hjemmeside er fuldt ud aktiv.

Stationen er registreret i Kulturstyrelsen som kabel-, satellit og internet-tv. Det blev stationen i juni 2016.