Turné: Humørekspressen og et bryggeri sætter fokus på værtshus-kulturen

Humørekspressen er i Fredericia om aftenen fredag 8. marts. PR-foto

Turné: Humørekspressen og et bryggeri sætter fokus på værtshus-kulturen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Fredericia: Den ret særprægede turné TourBodega kommer til Casino Bodega i Fredericia om aftenen fredag 8. marts.Humørekspressen er et band, som musikalsk trækker på arven fra John Mogensen, Shu-Bi-Dua og dansktopgenren.Bandet er på TourBodega til kamp for de danske værthuse med koncerter i 10 jyske byer, og Humørekspressen besøger i alt 20 byer og værtshuse.Turnéen er skabt i samarbejde med Tuborg og formålet er at skabe intim-koncerter på værtshuse, som kan trække folk af huse, give dem nogle gode koncertoplevelser og få dem til (gen)opdage den særlige stemning, som værthusene har været ramme om.Ifølge HORESTA er der langt færre traditionelle værthuse nu.Forklaringen er en cocktail af omstændigheder. Dels bruger danskerne ikke længere værtshuset, som en naturlig forlængelse af "dagligstuen", ligesom man gjorde tidligere.Dels er der skudt en lang række caféer og restaurationer op, som serverer specialøl og fancy drinks og som dermed konkurrerer med værtshusene om kunderne. /SH

Øl-app
I de her år lukker en del værtshuse og dem, der er tilbage, kæmper for at overleve.

Et eksempel på det så man i efteråret, da værtshusejeren Dan Rajovic fra Glashuset i København Nordvest lancerede app´en "DinLokaleBodega".

App´en koster 99 kroner om måneden, og hvis man downloader den, kan man gå ind på et hvilketsomhelst værtshus, der er tilmeldt app´en og få en gratis øl - hver dag.

Kort tid efter lanceringen var 15 bodegaer med i ordningen. Nu er langt flere med.

Turné: Humørekspressen og et bryggeri sætter fokus på værtshus-kulturen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce