Over 14.000 billetter solgt: Eksplosivt forsalg til Rock Under Broen

13.500 havde sikret sig en billet til Rock Under Broen ved udgangen af 2018. Det er godt 4.000 flere end året før, oplyser Bent Frandsen fra festivalledelsen. Arkivfoto: Peter Leth-Larsen

Over 14.000 billetter solgt: Eksplosivt forsalg til Rock Under Broen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Flere end 14.000 mennesker har allerede sikret sig en billet til Nephew, DAD, Gnags og de fem andre bands ved sommerens Rock Under Broen. Det er næsten 5.000 flere end samme tidspunkt sidste år, hvor forsalget også var historisk højt.

Middelfart: Træerne vokser som bekendt ikke ind i himlen, men for Rock Under Broen er det dog lige før. Festivalledelsen måtte knibe sig i armen, da den ved årsskiftet gjorde det aktuelle forsalg op og konstaterede, at 13.500 mennesker allerede havde sikret sig en billet Nephew, DAD, Gnags og de fem andre bands på festivalen den 8. juni 2019. Til sammenligning lå forsalget ved udgangen af december 2017 på 9.800 billetter, hvilket også var historisk højt.

- Det er jo dejligt at se, at de ting vi har gjort, giver gevinst. At den økonomiske side af sagen allerede nu er på plads, giver os samtidig en god ro til fra nu af helt at koncentrere os om selve tilrettelæggelsen af dagen, siger festivalleder Bent Frandsen og føjer til, at der allerede den første dag i det nye år er solgt ekstra 600 billetter, så der nu er mindre end 4000 billetter tilbage. De koster lige nu 449 kroner.

Også VIP-billeterne til 1595 kroner og 1895 kroner med fri bar og bespisning leveret af køkkenet på Hindsgavl Slot går som varmt brød. Her er der mindre end 200 tilbage af de 1200 udbudte.

Rock Under Broen endte med udsolgt sidste år. Og Bent Frandsen kan heller ikke forestille sig andet i år.

- Med de positive meldinger vi får fra folk, og med det forsalg, vi er midt i, kan jeg umuligt se, hvordan der skulle været billetter tilbage ved indgangen, siger Bent Frandsen.

Rock Under Broen 2019
Publikum ved Rock Under Broen den 8. juni 2019 kan opleve følgende otte orkestre.Nephew.

Anne, Sanne, Lis.

DAD.

The Minds of 99.

Nik & Jay.

Magtens Korridorer.

Gnags.

Rasmus Bjerg med John Mogensen-sange.

Billetterne koster nu og frem til og med 31. marts 449 kroner.

Derefter stiger de til 499 kroner.

1. maj stiger prisen til 549 kroner, mens en billet (hvis der er nogle tilbage) den sidste uge op til og ved indgangen koster 600 kroner.

Billetterne sælges på www.billet.dk

Komforten er vigtigst

Sidste års festival resulterede i et overskud på 2,2 millioner kroner til MG&BK's frivillige fodboldarbejde. Og selv om noget afhænger af salget på pladsen, gætter Bent Frandsen på, at man også runder et plus på to millioner i år.

Men hvorfor udvider I ikke antallet af billetter, når I allerede fem måneder før er så tæt på udsolgt. Det er jo de sidste billetter, der giver overskuddet, og I kunne måske lave en million kroner ekstra til fodbolden?

- Vi er egentlig godt tilfredse med at lave to millioner, siger Bent Frandsen.

Men der har før været 25.000 gæster inde til Rock Under Broen, I kunne måske bare udvide de nuværende 18.000 billetter med et par tusinde?

- Nej, vi vil ikke gå på kompromis med komforten. Folk skal have en god oplevelse. Vores publikum bliver ældre og vil have god plads og masser af toiletter til rådighed. I år har vi bestilt dobbelt så mange toiletter, som loven foreskriver til en festival af vores størrelse. Det betyder, at der er 400 toiletter til gæsternes rådighed, og det er allesammen skylletoiletter, siger Bent Frandsen.

Flere forklaringer på succesen

Bent Frandsen har flere forklaringer på det ekstraordinære store forsalg. Han fortæller, at ledelsen har fået mange roser for programmet, der ikke har en eneste genganger fra 2018.

- Vi gør en stor dyd ud af at finde de bands, som publikum efterspørger hos os på mail og Facebook. Det har også givet pote, at vi har holdt priserne i ro, mens andre festivaler hæver deres med 25 procent, siger han.

Han nævner også øget markedsføring på tv. Tidligere købte festivalen en del tv-spots på TV 2 Fyn og TV 2 Syd. Det har man denne gang udvidet med TV 2 MidtVest.

- Med MidtVest har vi ramt et nyt område, og det har virkelig givet gevinst, men vi trækker også flere fra Esbjerg-området, der har mistet deres festival, og Sjælland, forklarer Bent Frandsen.

Han erkender, at det eksplosive forsalg koster lidt, fordi flere billetter end hidtil, er blevet solgt til den billige pris på 300 og 399 kroner før årsskiftet.

- Det koster os måske 200.000 kroner i mistede indtægter, men det tager vi med et stort smil, når vi tænker på de mange andre fordele et godt forsalg giver, siger Bent Frandsen.

Over 14.000 billetter solgt: Eksplosivt forsalg til Rock Under Broen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce