Gå til indhold
Annonce
Alarm 112

Overlevende efter storbrand på færge taber retssag mod staten

47 overlevende og pårørende taber retssag mod Søfartsstyrelsen i sagen om færgen "Scandinavian Star".
Natten til 7. april 1990 udbrød der brand på passagerskibet "Scandinavian Star", da det var undervejs fra Oslo til Frederikshavn. I alt 159 mennesker mistede livet. En retssag anlagt af nogle af de overlevende og pårørende mod de danske myndigheder er onsdag blevet afgjort af tre dommere i Næstved. (Arkivfoto). Foto: Joakim Roos/Ritzau Scanpix
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce