Annonce
Vejle

Ikke bare benzinslugere: Tesla rykker ind i My Garage

- Da man som Tesla-ejer altid er forbundet med internettet, kan ni ud af 10 af problemer løses via nettet. Men det er også vigtigt for os at have servicecentre, hvor man kan blive hjulpet, siger Teslas danske pressechef. Foto: Torben Holst
Den amerikanske elbil-koncern Tesla åbner nyt servicecenter i My Garage i Bredballe - via et samarbejde med Crashpoint Skadecenter.

Vejle: Tesla åbner nu et servicecenter i Vejle. Det sker, når den amerikanske bilimportør flytter ind hos Crashpoint Skadecenter, der er en af partnerne i My Garage på Vittrupvej 1 i Bredballe.

Ud over det nye servicecenter tilknytter Tesla tre såkaldte mobile serviceenheder, som vil kunne hjælpe Tesla-ejere hjemme hos dem selv eller på deres arbejdsplads.

- Vi har i dag 680 kvadratmeter, men har mulighed for at udvide med yderligere 1200 kvadratmeter, siger Claus Nielsen, direktør hos Crashpoint.

Han glæder sig til i stigende grad at kunne betjene sine kunder i My Garage.

- Vi har i forvejen to centre omkring Aarhus, så placeringen i My Garage i Vejle var et oplagt valg. Ikke mindst, da vi her havde muligheden for at skabe endnu større synergi og relation til både Tesla og My Garage.

Samarbejdsaftalen med Tesla betyder, at man nu kan betjene kunderne i Sydjylland og på Fyn bedre.

Service country manager Tobias Lambertsen er enig.

- Trekantområdet er let tilgængeligt for den sydlige del af landet samt hele Fyn. Vi gør det derfor mere belejligt for Tesla-ejere at få serviceret deres bil. Dertil kommer den brand-værdi, My Garage har skabt, og stedets formål med at samle de stærkeste kræfter inden for den automotive verden under samme tag: Det er et sted, Tesla simpelthen bare bør være til stede, siger han.

Annonce
Tesla rykker nu ind hos Crashpoint i My Garage. Fra venstre ses service country manager ved Tesla Tobias Lambertsen, driftsdirektør ved Crashpoin, Frank Madsen, administrerende direktør for Crashpoint Claus Nielsen og direktør for My Garage Lars Bjørnbak. PR-foto

Løses mest på nettet

Ud over Vejle åbner Tesla også et nyt servicecenter i Hillerød, og det skal ifølge Teslas danske pressechef, Maria Lantz, øge servicekapaciteten med cirka 40 procent landet over.

- Vi har indgået et samarbejde med Crashpoint for at gøre det nemmere for Tesla-ejere i det sydlige Jylland og på Fyn at besøge et Tesla-servicecenter, siger Maria Lantz.

De to nye servicecentre supplerer de nuværende servicecentre i Kastrup og Aarhus.

- Da man som Tesla-ejer altid er forbundet med internettet, kan ni ud af 10 af problemer løses via nettet. Men det er også vigtigt for os at have servicecentre, hvor man kan blive hjulpet, siger Maria Lantz.

Tesla ændrer løbende sine anbefalinger til vedligeholdelse af de forskellige modeller. Det sker for at optimere ydeevne, driftsikkerhed, batteriets holdbarhed og ikke mindst sikkerheden.

- Derfor er det vigtigt for os at være i tæt dialog med Tesla-ejerne. Og på vores nye servicecenter i Vejle vil kunderne kunne få tjekket bilens komponenter ved specifikke intervaller.

- Det betyder, at bilerne holdes længere på vejene, og behovet for årlige servicebesøg elimineres, siger Maria Lantz.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
112 For abonnenter

Dømt til at betale tusindvis af kroner: 21-årig kaldte betjente 'magtliderlige svin'

Annonce