Gå til indhold
Annonce
Indland

Forskere finder tusindvis af kemikalier i drikkevandet

Nyt forskningsprojekt rejser bekymring over antallet af menneskeskabte stoffer, der findes i drikkevandet.
- Det er en stor miljøcyklus, vi oplever, hvor alle de kemikalier, vi bruger i landbruget, industrien og derhjemme kommer tilbage til os, hvis ikke vi får dem fjernet, opsamlet og oprenset, siger Martin Hansen, der er lektor ved DTU. (Arkivfoto). Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce