Trekantområdet Vild ide: Svævebane skal forbinde midtby med Kolding Storcenter Står det til borgmester Jørn Pedersen (V), skal Kolding Kommune hurtigt i gang med at undersøge, hvordan man kan bygge en svævebane, som vil binde midtbyen og storcentret sammen og have yderligere stop ved Kolding Sygehus og ungdomsuddannelserne KG og Hansenberg. Kabelbanen Montjuïc i Barcelona har inspireret borgmester Jørn Pedersen til at forfølge en gammel ide om en svævebane i Kolding, som skal binde centrum sammen med storcentret og samtidig kan fungere som turistattraktion. Foto: Colourbox - + Del artikel Del Del Print Kopiér link 29 maj 2020 kl. 06:00 Louise Lauritsen lola@jv.dk Annonce Fredericia Spisested er lukket: Åbner restaurant i anden by Fredericia Derfor lukker bymuseet: Direktør peger på flere årsager Debat Lastbil kørte over for rødt ved Erritsø Bygade. Det understreger alvoren i den voksende tunge trafik Erhverv Er den nye byport en øjebæ eller et vartegn? Over 400 har stemt - se resultatet her Fredericia DMI opjusterer varsel om hedebølge til 'farligt vejr' Alarm 112 Stor røgsøjle: Ejer reagerede hurtigt, da flis gik i brand Fredericia Nick havde 80 procent fravær: Nu har han fundet sin vej i livet Alarm 112 Fredericianer sigtet for drabsforsøg efter knivstikkeri Fredericia Nu skal helt nyt museum realiseres: Bymuseet lukker og rykker inden for voldene Middelfart Deltagere fra hele verden samlet: Men for varmt vejr kan aflyse flere dages program Annonce Erhverv Ny pop-up-restaurant klar med officiel åbningsdato: Ejer løfter sløret for ekstra overraskelse Erhverv Hoteldrømmen ved afkørsel 59 er sat til salg Alarm 112 Kvinder drev bordel i Fredericia - nu har den ene fået nedsat straffen Fredericia Hedebølgen kommer: Men på ét punkt skiller Fredericia sig ud Annonce Fredericia Flere og flere ulykker: - Det er svært at gøre noget ved Middelfart Forgænger stoppede oven på flere skandaler: Nu har kommune fundet en ny chef for skolerne Middelfart Fagchef siger farvel til Lemvig: Vil 'rejse ud i verden' Alarm 112 To mænd stoppet med kokain og piller – men det var ikke det eneste, de havde i bilen Debat Kommuneaftale hjælper lidt, men der er helt enkelt ikke plads til flere besparelser på seniorområdet Annonce
Debat Lastbil kørte over for rødt ved Erritsø Bygade. Det understreger alvoren i den voksende tunge trafik
Erhverv Ny pop-up-restaurant klar med officiel åbningsdato: Ejer løfter sløret for ekstra overraskelse
Debat Kommuneaftale hjælper lidt, men der er helt enkelt ikke plads til flere besparelser på seniorområdet